XVI Półmaraton Unisławski wśród pól kalafiora i brokułu
22 czerwca odbyła się XVI edycja Półmaratonu Unisławskiego wraz z towarzyszącym biegiem na 10 km. Trasa biegów prowadziła przez malownicze tereny Chełmińskiego Parku Krajobrazowego na terenie gmin Unisław i Kijewo Królewskie. Firma Syngenta kolejny rok z rzędu włączyła się w organizację i sponsorowanie całego wydarzenia.
Duże zainteresowanie wydarzeniami
Tegoroczna edycja przyciągnęła blisko 400 zawodników. Na Dystans 10 km wystartowało 220 zawodników, pozostali zaś przystąpili do dystansu półmaratonu. Triumfatorem XVI Półmaratonu Unisławskiego w klasyfikacji generalnej mężczyzn z osiągniętym rezultatem 01:13:50 został Zbigniew Kledzik. W Dziesiątce Unisławskiej w klasyfikacji generalnej zwyciężył Pan Dawid Klaybor, który uzyskał czas 00:32:09 i jest to od teraz nowy rekord trasy. Wśród biegaczy znalazł się także Marek Zieliński, który swoją radą i pomocą służy wielu producentom i plantatorom właśnie z tego regionu. Od lat ćwiczy bieganie, więc nie mógł odmówić sobie przyjemności z udziału w unisławskim wydarzeniu.
Marek Zieliński z firmy Syngenta
Wsparcie Syngenty dla Półmaratonu Unisławskiego
Firma Syngenta zdecydowała się wesprzeć imprezę. Trasy biegów zostały wytyczone w taki sposób, że biegacze przemieszczali się przez miejscowości w których uprawia się duże ilości brokułów a zwłaszcza kalafiorów. Wśród nich królują nasze odmiany. Bardzo popularna są tu zwłaszcza Gohan F1, Cabral F1, David F1 czy Java F1. To bardzo ładne strony z zadbanymi gospodarstwami. Przyjemnie jest uprawiać sportową rywalizację w takich stronach – tłumaczył Marek Zieliński.
O jakości hodowanych tu warzyw, mógł przekonać się każdy z uczestników biegu i to nie tylko poprzez bieg przez pola. Syngenta, jako firma mogąca pochwalić się wysokiej jakości odmianami warzyw, postanowiła nie tylko promować zdrowy tryb życia w postaci biegów, ale także odpowiedniej diety. Wszyscy biegnący w półmaratonie w ramach pakietu startowego otrzymali niestandardowy dodatek w postaci róży kalafiora wyhodowanej właśnie na tych terenach. Pomowano i wspierano tym sposobem lokalnych producentów tego smacznego warzywa.
Pakiety startowe a w nich po róży kalafiora dla każdego uczestnika